Η Εκκλησία μας, στις 8 Σεπτεμβρίου κάθε έτος εορτάζει την γέννησης της Θεοτόκου η οποία καθιερώθηκε για πρώτη φορά στα τέλη του 5ου αιώνα ή στις αρχές του 6ου αιώνα στα Ιεροσόλυμα και από εκεί διαδόθηκε σε όλη τη χριστιανική Ανατολή.
Επιμέλεια άρθρου: Dimitris Papadoudis
Φωτογραφία: Vagedim
Πηγή: Αθέατη γνώση
7 Σεπτεμβρίου 2015
Στο σημερινό άρθρο το οποίο υπογράφει ο συνεργάτης της Αθέατης γνώσης Δημήτρης Παπαδούδης, θα αναφέρουμε στοιχεία για την Γέννηση της Θεοτόκου όπως αυτά καταγράφηκαν από τον Ιωάννη τον Δαμασκηνό αλλά και από Σιβυλλικούς λόγους.
Το παρακάτω κείμενο ανήκει στην συλλογή της Βιβλιοθήκης των Ιεροσολύμων και φέρει τον τίτλο: Ιωάννου του ταπεινού και ελαχιστού μοναχού του Δαμασκηνού λόγος εις την αγίαν του Χριστού γέννησιν και περί των εν περσίδι πραχθέντων.
Ο Ιωάννης ο Δαμασκηνός για να γράψει το συγκεκριμένο κείμενο , συμβουλεύτηκε στοιχεία από περιοχές της Περσίας για το περιστατικό αυτό , αλλά και παρατηρώντας ο ίδιος τον ναό μέσα στον οποίο έγινε το θαύμα και υπήρχε εκείνη την εποχή τουλάχιστον , εικόνα της Παναγίας , όπως ένας από τους... μάγους την ζωγραφίσε όταν πήγαν να προσκυνήσουν το Θείο Βρέφος ( λεπτομέρειες περισσότερες σε επερχόμενο άρθρο ) .
Ακολουθεί σημαντικό απόσπασμα από το εν λόγω κείμενο.
Ο Κύρος ο βασιλιάς των Περσών ναό κατασκεύασε και αφιέρωσε σε αυτόν ανδριάντες των θεών χρυσούς και ασημένιες και τους διακόσμησε με πολυτελείς λίθους.
Εκείνες τις ημέρες όπως οι γραμμένες αναφορές διδάσκουν , καθώς μπήκε στο ιερό ο βασιλιάς για να δεχτεί εξήγηση σε όνειρά του , του είπε ο ιερέας Προύππιπος.
Σε συγχαίρω βασιλιά , η Ήρα συνέλαβε.
ΣΧΟΛΙΟ: Στο συγκεκριμένο σημείο πρέπει να τονιστεί ότι ως Ήρα ονομάζει την Μητέρα του Θεού γενικά , ώστε να δείξει , την διαφωνία που προέκυψε μεταξύ των αγαλμάτων , όταν αυτά ζωντάνεψαν και ώστε να προετοιμάσει το έδαφος για την πλήρη αποκάλυψη σχετικά με το όνομα της Παναγίας που φυσικά είναι Μαρία.
Ο βασιλιάς γελώντας του λέει , η πεθαμένη συνέλαβε ;
Αυτός του αποκρίθηκε , ναι η πεθαμένη ξαναέζησε και την ζωή γεννά.
Ο βασιλιάς του είπε , τι σημαίνει αυτό ; Eξήγησε το μου.
Αυτός του απάντησε , αλήθεια αρχηγέ , όλη την νύκτα τα αγάλματα χόρευαν και τα αντρικά και τα γυναικά και έλεγαν το ένα στο άλλο , ας συγχαρούμε την Ήρα.
Και μου είπαν , έλα προφήτη να συγχαρείς την Ήρα , επειδή συνέλαβε.
Εγώ τους απάντησε , ποιόν έχει για να συλλάβει , αφού είναι δικιά μου ;
Έζησε και δεν λέγεται Ήρα αλλά Ουρανία , και ο μέγας Ήλιος την έκανε να συλλάβει.
Τα γυναικεία αγάλματα πρός τα αντρικά έλεγαν , πως τάχα διακωμωδούν το γεγονός.
Αύτη που συνέλαβε είναι η Πηγή και όχι η Ήρα.
Ξυλουργό μνηστεύτηκε η Ήρα.
Ότι πηγή δίκαια ονομάζεται εμείς αποδεχόμαστε , Μαρία είναι το όνομά της , που μέσα της σαν πέλαγος φέρει απεράντο καράβι.
Η Πηγή , έτσι μπορεί να γίνει κατανοητή , γιατί είναι πηγή του ύδατος , του αιώνου πνεύματος , έχοντας μόνο έναν ιχθύ ο οποίος λαμβάνεται με το άγκιστρο της θεότητας, ο οποίος λαμβάνει τον κόσμο όπως η θάλασσα και τον τρέφει από την ίδια του την σάρκα.
Αυτός είναι ο Δημιουργός που γεννάται , υιός του Δημιουργού , ο οποίος με πάνσοφη ικανότητα δημιούργησε , το τρισυπόστατο μέγεθος του ουρανού.
Έμειναν λοιπόν τα αγάλματα να φιλονικούν και όλα μαζί είπαν , με το πέρας της ημέρας αυτής , σαφές θα γίνει αυτό σε όλους και όλοι θα το γνωρίζουμε.
Τώρα λοιπόν μείνε δέσποτα , για το υπόλοιπο της ημέρας. Γιατί πλήρης εξήγηση των γεγονότων θα υπάρξει καθώς αυτό που συμβαίνει δεν είναι τυχαίο.
Αφού έμεινε ο βασιλιάς και καθώς έβλεπε τα αγάλματα , άρχισαν ξαφνικά να χορεύουν οι κιθαρίστριες κρούοντας τις κιθάρες τους , οι μούσες να τραγουδάνε και όσα τετράποδα και πτηνά υπήρχαν μέσα φτιαγμένα και από χρυσό κι ασήμι να βγάζει και διαφορετική φωνή το καθένα.
Ο βασιλιάς τότε επειδή φοβήθηκε πολύ , επρόκειτο να φύγει , μην μπορώντας να αντέξει την ταραχή από το γεγονός.
Του λέει τότε ο ιερέας Προύππιπος , μείνε βασιλιά πλησιάζει τώρα η τέλεια αποκάλυψη , την οποία ο Θεός των θεών επέλεξε να καταστήσει με σαφήνεια σε εμάς.
Μόλις ειπώθηκαν αυτά , άνοιξε η οροφή του ναού και κατέβηκε αστέρας λαμπρός και στάθηκε πάνω στην στήλη της Πηγής και μια φωνή ακούστηκε να λέει.
Δέσποινα πηγή ο μέγας Ήλιος με έστειλε να σου φανερώσω και να υπηρετήσω τα σχετικά με την γέννηση, καθοδηγώντας σε, σε γάμο αμόλυντο.
Μητέρα, αφού θα γίνεις του Πρώτου σε όλα τα τάγματα , θα είσαι η νύμφη της Τριαδικής Μονοκρατορίας.
Ονομάζεται το βρέφος άνευ σποράς , Αρχή και Τέλος , αρχή της σωτηρίας και το τέλος της απώλειας.
Και μόλις δώθηκε αυτή η φωνή , όλα τα αγάλματα έπεσαν με το πρόσωπο στην Γη και συνετρίβησαν και μόνο η Πηγή έμεινε όρθια πάνω από την οποία στάθηκε το αστέρι.
Ένα επιπλέον απόσπασμα από το κείμενο αυτό είναι το παρακάτω όπου αναφέρεται το γεγονός ότι οι...θεοί των εθνών ανέμεναν την έλευση του Χριστού και της Παναγίας.
Αυτοί με ευλάβεια είπαν πρός εκείνη , Μητέρα των μητέρων , όλοι οι θεοί των εθνών σε μακάρισαν.
Το καύχημά σου είναι μεγάλο , γιατί υπερέβης όλες τις ένδοξες γυναίκες κι έγινες η μεγαλύτερη βασίλισσα απ΄ όλες τις βασίλισσες.
Φυσικά δεν είναι αυτές μόνο αυτές οι αναφορές σε κείμενα αλλά υπάρχουν αναφορές και σε Σιβυλλικούς λόγους που μας φανερώνουν πολύ σημαντικά στοιχεία.
Ο τέταρτος ήλιος είναι η τέταρτη γενιά. Το σημείο της θεότητας θα εμφανιστεί στην Μεσημβρία. Γιατί θα εγερθεί γυναίκα Ελληνίδα με το όνομα Μαρία και θα γεννήσει υιό και θα τον ονομάσει Ιησού.
Και θα λύσει τον νόμο των Εβραίων και δικό του νόμο θα φέρει και θα βασιλεύσει ο νόμος του. Και θ ανοίξουν γι αυτόν οι ουρανοί και φωνή θα λάβει και στρατιές αγγέλων τον θρόνο του θα κρατάνε και τα εξαπτέρυγα θα προσκυνάνε τα ίχνη των ποδιών του.
Βλέπουμε λοιπόν ότι η Μαρία δεν ήταν από την Ιουδαία αλλά πρόκειται για γυναίκα Ελληνίδα που το όνομα της σημαίνει θάλασσα .
atheatignosi
Επιμέλεια άρθρου: Dimitris Papadoudis
Φωτογραφία: Vagedim
Πηγή: Αθέατη γνώση
7 Σεπτεμβρίου 2015
Στο σημερινό άρθρο το οποίο υπογράφει ο συνεργάτης της Αθέατης γνώσης Δημήτρης Παπαδούδης, θα αναφέρουμε στοιχεία για την Γέννηση της Θεοτόκου όπως αυτά καταγράφηκαν από τον Ιωάννη τον Δαμασκηνό αλλά και από Σιβυλλικούς λόγους.
Το παρακάτω κείμενο ανήκει στην συλλογή της Βιβλιοθήκης των Ιεροσολύμων και φέρει τον τίτλο: Ιωάννου του ταπεινού και ελαχιστού μοναχού του Δαμασκηνού λόγος εις την αγίαν του Χριστού γέννησιν και περί των εν περσίδι πραχθέντων.
Ο Ιωάννης ο Δαμασκηνός για να γράψει το συγκεκριμένο κείμενο , συμβουλεύτηκε στοιχεία από περιοχές της Περσίας για το περιστατικό αυτό , αλλά και παρατηρώντας ο ίδιος τον ναό μέσα στον οποίο έγινε το θαύμα και υπήρχε εκείνη την εποχή τουλάχιστον , εικόνα της Παναγίας , όπως ένας από τους... μάγους την ζωγραφίσε όταν πήγαν να προσκυνήσουν το Θείο Βρέφος ( λεπτομέρειες περισσότερες σε επερχόμενο άρθρο ) .
Ακολουθεί σημαντικό απόσπασμα από το εν λόγω κείμενο.
Ο Κύρος ο βασιλιάς των Περσών ναό κατασκεύασε και αφιέρωσε σε αυτόν ανδριάντες των θεών χρυσούς και ασημένιες και τους διακόσμησε με πολυτελείς λίθους.
Εκείνες τις ημέρες όπως οι γραμμένες αναφορές διδάσκουν , καθώς μπήκε στο ιερό ο βασιλιάς για να δεχτεί εξήγηση σε όνειρά του , του είπε ο ιερέας Προύππιπος.
Σε συγχαίρω βασιλιά , η Ήρα συνέλαβε.
ΣΧΟΛΙΟ: Στο συγκεκριμένο σημείο πρέπει να τονιστεί ότι ως Ήρα ονομάζει την Μητέρα του Θεού γενικά , ώστε να δείξει , την διαφωνία που προέκυψε μεταξύ των αγαλμάτων , όταν αυτά ζωντάνεψαν και ώστε να προετοιμάσει το έδαφος για την πλήρη αποκάλυψη σχετικά με το όνομα της Παναγίας που φυσικά είναι Μαρία.
Ο βασιλιάς γελώντας του λέει , η πεθαμένη συνέλαβε ;
Αυτός του αποκρίθηκε , ναι η πεθαμένη ξαναέζησε και την ζωή γεννά.
Ο βασιλιάς του είπε , τι σημαίνει αυτό ; Eξήγησε το μου.
Αυτός του απάντησε , αλήθεια αρχηγέ , όλη την νύκτα τα αγάλματα χόρευαν και τα αντρικά και τα γυναικά και έλεγαν το ένα στο άλλο , ας συγχαρούμε την Ήρα.
Και μου είπαν , έλα προφήτη να συγχαρείς την Ήρα , επειδή συνέλαβε.
Εγώ τους απάντησε , ποιόν έχει για να συλλάβει , αφού είναι δικιά μου ;
Έζησε και δεν λέγεται Ήρα αλλά Ουρανία , και ο μέγας Ήλιος την έκανε να συλλάβει.
Τα γυναικεία αγάλματα πρός τα αντρικά έλεγαν , πως τάχα διακωμωδούν το γεγονός.
Αύτη που συνέλαβε είναι η Πηγή και όχι η Ήρα.
Ξυλουργό μνηστεύτηκε η Ήρα.
Ότι πηγή δίκαια ονομάζεται εμείς αποδεχόμαστε , Μαρία είναι το όνομά της , που μέσα της σαν πέλαγος φέρει απεράντο καράβι.
Η Πηγή , έτσι μπορεί να γίνει κατανοητή , γιατί είναι πηγή του ύδατος , του αιώνου πνεύματος , έχοντας μόνο έναν ιχθύ ο οποίος λαμβάνεται με το άγκιστρο της θεότητας, ο οποίος λαμβάνει τον κόσμο όπως η θάλασσα και τον τρέφει από την ίδια του την σάρκα.
Αυτός είναι ο Δημιουργός που γεννάται , υιός του Δημιουργού , ο οποίος με πάνσοφη ικανότητα δημιούργησε , το τρισυπόστατο μέγεθος του ουρανού.
Έμειναν λοιπόν τα αγάλματα να φιλονικούν και όλα μαζί είπαν , με το πέρας της ημέρας αυτής , σαφές θα γίνει αυτό σε όλους και όλοι θα το γνωρίζουμε.
Τώρα λοιπόν μείνε δέσποτα , για το υπόλοιπο της ημέρας. Γιατί πλήρης εξήγηση των γεγονότων θα υπάρξει καθώς αυτό που συμβαίνει δεν είναι τυχαίο.
Αφού έμεινε ο βασιλιάς και καθώς έβλεπε τα αγάλματα , άρχισαν ξαφνικά να χορεύουν οι κιθαρίστριες κρούοντας τις κιθάρες τους , οι μούσες να τραγουδάνε και όσα τετράποδα και πτηνά υπήρχαν μέσα φτιαγμένα και από χρυσό κι ασήμι να βγάζει και διαφορετική φωνή το καθένα.
Ο βασιλιάς τότε επειδή φοβήθηκε πολύ , επρόκειτο να φύγει , μην μπορώντας να αντέξει την ταραχή από το γεγονός.
Του λέει τότε ο ιερέας Προύππιπος , μείνε βασιλιά πλησιάζει τώρα η τέλεια αποκάλυψη , την οποία ο Θεός των θεών επέλεξε να καταστήσει με σαφήνεια σε εμάς.
Μόλις ειπώθηκαν αυτά , άνοιξε η οροφή του ναού και κατέβηκε αστέρας λαμπρός και στάθηκε πάνω στην στήλη της Πηγής και μια φωνή ακούστηκε να λέει.
Δέσποινα πηγή ο μέγας Ήλιος με έστειλε να σου φανερώσω και να υπηρετήσω τα σχετικά με την γέννηση, καθοδηγώντας σε, σε γάμο αμόλυντο.
Μητέρα, αφού θα γίνεις του Πρώτου σε όλα τα τάγματα , θα είσαι η νύμφη της Τριαδικής Μονοκρατορίας.
Ονομάζεται το βρέφος άνευ σποράς , Αρχή και Τέλος , αρχή της σωτηρίας και το τέλος της απώλειας.
Και μόλις δώθηκε αυτή η φωνή , όλα τα αγάλματα έπεσαν με το πρόσωπο στην Γη και συνετρίβησαν και μόνο η Πηγή έμεινε όρθια πάνω από την οποία στάθηκε το αστέρι.
Ένα επιπλέον απόσπασμα από το κείμενο αυτό είναι το παρακάτω όπου αναφέρεται το γεγονός ότι οι...θεοί των εθνών ανέμεναν την έλευση του Χριστού και της Παναγίας.
Αυτοί με ευλάβεια είπαν πρός εκείνη , Μητέρα των μητέρων , όλοι οι θεοί των εθνών σε μακάρισαν.
Το καύχημά σου είναι μεγάλο , γιατί υπερέβης όλες τις ένδοξες γυναίκες κι έγινες η μεγαλύτερη βασίλισσα απ΄ όλες τις βασίλισσες.
Φυσικά δεν είναι αυτές μόνο αυτές οι αναφορές σε κείμενα αλλά υπάρχουν αναφορές και σε Σιβυλλικούς λόγους που μας φανερώνουν πολύ σημαντικά στοιχεία.
Ο τέταρτος ήλιος είναι η τέταρτη γενιά. Το σημείο της θεότητας θα εμφανιστεί στην Μεσημβρία. Γιατί θα εγερθεί γυναίκα Ελληνίδα με το όνομα Μαρία και θα γεννήσει υιό και θα τον ονομάσει Ιησού.
Και θα λύσει τον νόμο των Εβραίων και δικό του νόμο θα φέρει και θα βασιλεύσει ο νόμος του. Και θ ανοίξουν γι αυτόν οι ουρανοί και φωνή θα λάβει και στρατιές αγγέλων τον θρόνο του θα κρατάνε και τα εξαπτέρυγα θα προσκυνάνε τα ίχνη των ποδιών του.
Βλέπουμε λοιπόν ότι η Μαρία δεν ήταν από την Ιουδαία αλλά πρόκειται για γυναίκα Ελληνίδα που το όνομα της σημαίνει θάλασσα .
atheatignosi
Δημοσίευση σχολίου